Vorige keer blogde ik over 5 dingen die je zelf moet kunnen in WordPress, deze week…
Petra voelt zich helemaal ondernemer, nu ze met haar kersverse visitekaartjes achter haar bureau zit, kijkend naar haar nieuwe website. Wat is ‘ie gaaf! Ze maakt er meteen een nieuwsbericht over, om vanmiddag nog te versturen in de nieuwsbrief. Mét natuurlijk de vraag aan haar klanten wat zij ervan vinden.
De volgende dag opent ze licht gespannen haar mailbox – welke reacties op haar nieuwe site zou ze hebben gekregen? Ze leest verschillende reacties en ziet een rode draad: ‘gefeliciteerd met je nieuwe website. Hij is duidelijker qua indeling, maar hij is niet responsive; dat is niet echt van deze tijd’. Geschrokken en teleurgesteld gaat ze naar beneden. Even thee halen en haar zinnen verzetten. En wat bedoelen die mensen dan met ‘responsive’ en dat een site ‘niet van deze tijd is’ als hij niet responsive is?
Ze zoekt het op op internet. Responsive betekent dat je website goed wordt getoond op alle schermgrootten; op smartphones, tablets en grote computerschermen. Ze verkleint haar browserscherm tot smartphonegrootte en ziet dat er niets verandert. Als je de tekst wil lezen, moet je helemaal naar rechts scrollen, de site past zich niet aan.
Petra voelt zich bekocht. Haar site is niet toekomstbestendig. Zelfs de nu al gangbare techniek – dat je site op een smartphone past – is er niet in verwerkt.
Helaas zie ik regelmatig ondernemers die een nieuwe website hebben, die meteen bij oplevering al niet voldoen aan een aantal eenvoudige, hedendaagse eisen. Zoals dat hij responsive is.
Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het is redelijk eenvoudig om te checken of je website toekomstbestendig is.
Hoe dan? Ik geef je een paar tips:
Heb je een nieuwe site nodig of wil je je huidige site laten vernieuwen? Besteed je geld dan goed en zorg ervoor dat je niet iets ‘ouds’ koopt. Maak een toekomstbestendige website die minstens responsive is.
Kortom: neem contact op om je wensen te bespreken!