Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Durf jij mensen naar je site te verwijzen?

Als mensen je op een netwerkbijeenkomst vragen wat voor werk je doet, durf je dan naar je bedrijfswebsite te verwijzen?

Nu denk je vast: ‘Wat is dat voor een idiote vraag!’

En terecht. Want als het goed is, heeft jouw bedrijf een goede site. Hij ziet er niet alleen fraai uit, maar trekt vooral bezoekers en zorgt ervoor dat mensen bij je kopen. Of dat ze je bellen of mailen.

Maar… ik schrijf dit artikel natuurlijk niet voor niets.

Herken jij je in de mensen die op zo’n moment dan wél vertellen wat ze doen, maar hun gesprekspartner níet naar hun site verwijzen, balend dat je wéér een lead of potentiële klant hebt laten schieten? ‘Gewoon’ omdat je vindt dat je site niet representatief is?

Er namelijk zijn behoorlijk wat mensen die niet tevreden zijn over hun site, maar dat is natuurlijk allesbehalve gewoon. Die site ziet er niet professioneel uit en de inhoud is niet up-to-date. Je weet wel: ‘nieuws’ met een datum van 2 maanden geleden. Of erger. Zo nemen bezoekers geen contact met je op; zo werf je geen klanten.

Laatst schreef een nieuwsbrieflezer me dat diens bedrijf net een nieuwe site heeft. Het uiterlijk was lekker opgefrist en het doel was om duidelijker te maken wat het bedrijf nou eigenlijk doet. Maar dat laatste was nog niet zo goed gelukt, stond er meteen achter… Je hoort niet voor niets wel eens de zin “je site hoeft niet mooi te zijn, als hij maar klanten trekt”. (Maar natuurlijk wil je ‘m ook mooi vinden.)

Heb jij ook grootse plannen om je site onder handen te nemen, maar kom je er steeds niet toe? Is jouw aanbod niet meer actueel? Heb jij ook alsmaar geen tijd om testimonials op je site te zetten, blogs te schrijven en met strakke regelmaat een nieuwsbrief naar je schare fans sturen?

Zonde, dat zijn állemaal gemiste kansen!

En het hoeft allemaal echt niet zo veel tijd te kosten als je denkt. Sterker nog: als je je nu over de kop werkt om brood op de plank te krijgen en geen tijd hebt om je online zaken in orde te brengen, is het nu júist tijd om daar tijd voor vrij te maken.

Want als je online akker goed is voorbereid, met een goed werkende site, blogs, een gratis weggever waarmee je je maillijst laat groeien, en natuurlijk die mailings zelf (de nieuwsbrieven), dan kan je na een tijdje aan oogsten: klanten komen naar jou toe, omdat ze je vertrouwen. Ze hebben kennis met je gemaakt op je site, je blogs en via je weggever en nieuwsbrief. Dat gaat je uiteindelijk heel veel tijd schelen.

Maar goed, je online akker moet dan wél in orde zijn.

Wil je weer durven te verwijzen naar je website?

Durf je – net als veel anderen – potentiële klanten niet te vertellen waar ze je online kunnen vinden? Pak dan de handschoen op en keer het tij ten goede! Ik help je graag om jou en je bedrijf online goed voor het voetlicht te brengen.

Niet alleen met een logische site, maar juist ook met goede teksten. Je doelgroep moet snappen wat je te bieden hebt. Ik vraag net zo lang door, tot álles me duidelijk is. Pas dan verwerk ik dat in je site of in een artikel. Funtionaliteit en duidelijkheid vóór alles!

Neem contact op – dan bespreken we hoe jij weer trots kan worden op je website


Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het
>