Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Waarom je ABSOLUUT een contentkalender nodig hebt voor je bedrijf

In deze video leg ik je uit waarom je je marketing het beste kan inplannen. Je krijgt een reeks goede redenen om per direct een contentkalender te maken.

More...

Transcriptie

Het is niet helemaal een transcriptie van de video, daarin is de tekst soms wat uitgebreider. Vooral bij de opsomming hieronder. Maar je mist geen info hoor; ik herhaal daar e.e.a. Want herhaling werkt. Dat leg ik ook uit trouwens.

Klanten vragen me weleens of ze hun social media-uitingen zullen inplannen. Als in: een contentkalender maken voor een heel jaar.

Dat vind ik een slim idee.

Want:

  • het geeft je rust
  • het geeft je overzicht
  • je bespaart er tijd mee, want je kan posts herhalen in cycli
  • je weet wat je te doen staat
  • herhaling werkt. Voor je volgers én voor jou (zie cyclus)
  • Anticiperen (spelen met herhaling) à als je ’n lancering, evenement of actie hebt, kan je dat voorbereiden door daar meerdere posts op te richten
  • je kan vooruit werken
  • je kan het makkelijker uitbesteden
  • regelmaat = professionieel. Je bent regelmatig in beeld op een vast moment, wat je professioneler doet overkomen
  • mensen gaan dan zelfs uitkijken naar je nieuwe blog, vlog, foto, poll, nieuwsbrief of wat dan ook

Zie bijvoorbeeld mijn eigen contentkalender uit december 2017. Ik had vooraf een aantal categorieën bepaald, samen met mijn VA - dat is een virtual assistant, maar wél een echt persoon. Virtueel als in: werkend op afstand via digitale communicatie.

Enfin. Hij dacht met me mee over wanneer ik items kon herhalen. Niet iedereen ziet immers ’n post de 1e keer, wat ik net al zei, dus je kunt best een reeks blogs, vlogs of wat dan ook maken en die in een cyclus zetten die zich herhaalt.

Herhaling is óók krachtig als je toe werkt naar ’n evenement, actie of een lancering. Want, wat ik net al zei: gemiddeld heeft iemand 7 tot 9x nodig om in actie te komen, voordat ‘ie besluit om iets te gaan doen met jouw informatie. Dus… De 1e keer heeft ‘ie het misschien niet gezien, de 2e keer denkt ‘ie: “Mwah, daar kijk ik nog wel ’n keer naar.” De 3e keer denkt ‘ie: “Oh ja, ja! Daar wou ik nog iets mee doen!” Zo gaat dat dan door en bij de 7e of 8e keer denkt ‘ie misschien: “Ja! Dat is iets voor mij! Dat wilde ik eigenlijk wel. Ik ga klikken/een gesprek aanvragen/iets kopen.” Wat dan ook.

Dat kun je dus mooi inplannen. Net als de nieuwsbrieven die je gaat maken. Je ziet in 1 oogopslag wat je wanneer te doen hebt. Bijvoorbeeld: maandag vlogdag, dinsdag blogdag, woensdag nieuwsbriefdag, donderdag iets met een foto of een tekening, vrijdag een post uit de ouwe doos. Zo kan je gemakkelijk posts op elkaar laten aansluiten qua onderwerp en ze bij elkaar zetten in een nieuwsbrief dat je inricht als themanummer. Je verzamelt de posts over dat ene onderwerp. Bijvoorbeeld een podcast, zodat mensen kunnen luisteren, of een video – kijken én luisteren – of een blog, zodat mensen kunnen lezen. Of een enquête of een poll of iets anders. Of een interactief testje.

Zo maak je het jezelf gemakkelijker. En je kunt natuurlijk ook aanhaken op de dag van [jouw vakgebied].

Nog even over dat uitbesteden: ik vind het superleuk om dingen te bedenken en te maken: video’s, blogs, tekeningetjes, van alles en nog wat. Maar ik vind het niet zo interessant om dat ook klaar te zetten voor social media.

Dus ik vond het superrelaxed dat ik gewoon aan mijn VA kon vragen: “Wil jij dit inplannen voor Twitter, Facebook en LinkedIn, bijvoorbeeld via Hootsuite? Hier heb je al mijn filmpjes en teksten. Wil jij er een leuk introtekstje bij maken en het klaarzetten? En wil je dan ook kijken of je een herhaalcyclus kan maken van bijvoorbeeld een kwartaal of 2 maanden?”

Hij ging dan een leuke volgorde bedenken en klaarzetten op bepaalde tijden, zodat elke dag iets van mijn bedrijf te zien was op social media.

Heerlijk! Kon ik me bezighouden met maken en hoefde ik alleen maar de dingen te doen die ik leuk vind.

Kortom: een contentkalender is een goed idee. Niet voor niets werken heel veel ondernemers ermee.

Wil je weten hoe jij je marketing kan inrichten? Ik help je graag. Neem contact op met [email protected] voor een verkennend gesprek.

In het volgende vlog vertel ik je waarom je GEEN contentkalender moet willen.
En nee, ik spreek mezelf daarmee niet tegen.
Stay tuned! [Of kijk > hier.]
😉


Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het
>