Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Je hobby als werk – is dat wel of niet slim?

Wanneer mensen blij verkondigen: "Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt!", reageren wij meestal net zo blij met iets als: "Wat leuk voor je! Dat lijkt me heerlijk." Maar is dat wel heerlijk? En is het wel slim om te doen?

Mijn antwoord vind je in deze video. En je krijgt ook nog 3 tips.

More...

Transcriptie

Je hobby als werk; is dat wel of niet slim?

Het antwoord is: ja én nee.

Waarom WEL?

Passie. I know… ik zou je eigenlijk een gratis teiltje moeten aanbieden als bonus bij deze video. Ik heb het ook niet zo op dit woord.

Maar wél op de kernbetekenis ervan: doen wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt.

Alleen dan kun jij jouw klanten het beste helpen om resultaat te boeken. En alleen dan houd je dat het langste vol.

Maar die passie is ook ’n gevaar. Dat brengt ons op de NEE-kant van het antwoord.

Waarom is een hobby als werk dan NIET slim?

Het kán betekenen dat je je bedrijf niet serieus neemt. Dat je je werk gratis of voor te weinig geld doet, omdat je het nou eenmaal leuk vindt en het je zo gemakkelijk af gaat. Maar ja… van ‘leuk’ kun je je rekeningen niet betalen. Dan blijft je bedrijf hangen op het niveau van een hobby. LEES: niet professioneel.

Het gevaar zit ‘m dus niet in de inhoud van je werk, maar in jouw mindset.

Neem jij je bedrijf wél serieus en doe je alleen maar dingen waar je blij van wordt, terwijl je er ook nog van kan leven? Goed zo. Jij snapt het. Niks meer aan doen.

Maar herken jij je als iemand die een hobbybedrijf heeft? Dan is er nog werk aan de winkel.

Wat jij kunt doen als 1e stap om een échte ondernemer te worden, is jezelf serieus nemen. Want alleen daarmee neem je ook je bedrijf serieus. En pas dan nemen anderen – mogelijke klanten en doorverwijzers – jou ook serieus. Want: waarom zouden zijn dat doen, als jij het zelf niet doet?

3 concrete acties:

  1. Noem je onderneming een bedrijf en geen bedrijfJE.
  2. Vertel zo veel mogelijk mensen wat je doet en voor wie. Ook als je nog in de opstartfase zit. Want door je brein te vertellen dat je al in die modus zit, ga je er ook naar leven en zet je de boel sneller op de rails.
  3. Voel en zie het effect.

Hulp nodig? Neem contact op!

Aanvulling

En dan nog iets... Als je je hobby als werk hebt, heb je dan nog wel iets te doen in je vrije tijd? Heb je überhaupt nog wel vrije tijd of werk je dan alleen maar? Dat hoeft dan niet als werk te voelen - je vindt wat je doet immers leuk - maar iedereen weet dat het goed is voor Den Mensch om verschillende bezigheden af te wisselen. Opdat men Frisch ende Fruitigh blijft.


Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het
>