Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

“Scoor je hoger in Google als je bedrijfsnaam met een A begint?”

Scoor je hoger in Google als je bedrijfsnaam met een A begint?“Scoor je hoger in Google als je bedrijfsnaam met een A begint?” Deze vraag kreeg ik laatst terwijl ik bij de kapper aan de wasgelegenheid zat, zoals ze de wasbak daar eufemistisch noemen.

Ik moest onbedaarlijk hard lachen, wat ik natuurlijk niet deed. De vraag kwam van een stagiaire: “Iemand zei dat laatst tegen mij en ik vond dat raar. Dan zou iedereen toch een bedrijfsnaam kiezen die met een A begint?”

Ik vroeg voor de vorm nog: “Kwam deze bewering van iemand met verstand van zaken?”

Waarop zij meteen zei: “Nee!”

En zo is het maar net.

Maar hoe kom je dan wél hoog in de zoekresultaten van Google? Ik geef je graag een paar tips waar je meteen mee aan de slag kunt. Het is geen uitputtende lijst, maar hoe dan ook: doe er je voordeel mee. Vandaag nog.

Hoger in Google | Tip 1. Publiceer regelmatig nieuwe inhoud

Een website die regelmatig nieuwe inhoud publiceert, krijgt vaker bezoek van de robots van zoekmachines. En van echte mensen. Want als een fan weet dat er elke week op maandagochtend voor 10.00 uur een nieuw interessant artikel online staat, komt hij of zij geheid terug naar je website.

En daar is het dan jouw taak om die persoon te verleiden tot aankoop van je dienst.

Uiteraard geldt hier ook: hoe meer inhoud (tekst) je op je site plaatst, hoe duidelijker het wordt voor Google om te bepalen waar je site over  gaat. Meer tekst over jouw onderwerp op jouw website is dus gunstig.

Hoger in Google | Tip 2. Gebruik het Wikipedia-principe

Wikipedia scoort hoog in Google. Dat komt niet alleen door de berg tekst, maar ook door de vele links die het platform naar eigen pagina’s maakt. Interne links. Dat wordt inmiddels dan ook het Wikipedia-principe genoemd.

En dat kan jij ook! Link naar artikelen en pagina’s op je site waar meer informatie over dat onderwerp te vinden is. Zowel in je tekst zelf als eronder met ‘gerelateerde artikelen’.

Lees bijvoorbeeld ook eens mijn artikelen over hoger in Google scoren:

Hoger in Google | Tip 3. Optimaliseer je teksten

Google leest vooral tekst en in het bijzonder opvallende tekst, zoals:

  • opsommingen zoals deze
  • hyperlinks
  • koppen en tussenkoppen
  • fotobijschriften
  • dikgedrukte woorden

Gebruik bijv. de tips uit mijn blog Aantrekkelijke webteksten schrijven – 7 tips.

Wil je hier hulp bij, installeer dan de plugin Yoast SEO. De basisversie is gratis en helpt je om de zoekwoorden van die ene pagina of dat ene artikel optimaal te laten terugkomen in je tekst. De plugin geeft je tips over waar jij in die betreffende tekst nog verbeteringen kunt aanbrengen.

Mijn klanten krijgen deze plugin standaard bij oplevering van hun website, MET een instructievideo erbij.

Hoger in Google | Tip 4. Volg een cursus ‘schrijven voor het web’

Zo’n plugin is handig, maar die heeft pas écht effect als je al weet hoe je moet schrijven. Dan kan je pas echt alles uit je teksten halen.

Wil je weten hoe je scanbaar en pakkend schrijft? Wil je een eigen stijl ontwikkelen voor bijv. blogs, salespages en nieuwsbrieven? Neem dan contact op.

Ik help je er graag bij. Samen bespreken we wat je nodig hebt en hoe jouw persoonlijke webschrijfpakket eruitziet.


  • Modula schreef:

    Dank voor de goede tips!

    Gr.
    Maarten

  • Let op!

    Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
    Ik snap het
    >